Inkoon chilipäivien ohjelma

Tapahtuma on avoimma molempina päivän klo 10-19.

Näytöskeittiöt
Järjestämme useita kokkausopastuksia, joissa esitellään chilien monipuolista käyttöä chilijalosteissa, ruoissa ja jälkiruoissa.  Yleisö pääsee halutessaan lavaslle mukaan saamaan hands on-oppia kokeneilta chilikokeilta. Resepteihin kuuluu mm. grilliruokia ja chilisäilykkeitä.

Last man standing chilinsyöntikilpailu (la klo 17)
Kilpailussa syödään chilejä miedoista tulisempaan suuntaan edeten, ja viimeisenä lavalla seisova on voittaja. Samalla yleisölle kerrotaan kunkin syötävän lajikkeen ominaisuuksista. Kilpailuun ilmoittaudutaan paikan päällä Chiliyhdistyksen osastolla.

Naga Morichin syömisen MM-kilpailu (su klo 17)
Jokavuotinen kisa, jossa katsotaan kenen pää ja vatsa kestää eniten. Kilpailijoilla on puoli tuntia aikaa syödä mahdollisimman paljon Nagaa. Kilpailuun pääsee 12 kisaajaa ilmoittautumisjärjesrtyksessä. Ilmoittautumiset: https://goo.gl/forms/WOFLRmybgOfiBrXO2

Chilinäyttely
Esittelemme vähintään useita kymmeniä ellei yli sata chililajiketta, joista osaa pääsee myös maistamaan. Tällaista kokoelmaa ei ole moni nähnyt.

Chilien missikisat
Tuo näytille kaunein kasvattamasi chili! Tässä kilpailussa arvioidaan podeja lajikkeelle kuuluvien omainisuuksien perusteella. Kysymyksessä ei ole koko- tai painokilpailu vaan kokonaisarvio podin ominaisuuksista. Kilpailuun ilmoittaudutaan tuomalla podit Chiliyhdistyksen osastolle. Palkintojenjako sunnuntaina klo 16.

Suurin Aji Cristal -kilpailu
Onko sinulla erityisen suuri Aji Cristalin podi? Tässä kilpailussa ainoa merkittävä tekijä on pituus. Se mitataan jäykällä mitalla podin kannan pyöreän osan alusta podin kärkeen. Myös tähän ilmoittaudutaan paikan päällä. Palkintojenjako sunnuntaina klo 16.