Chilinkasvatus

Chilinkasvatus on tullut Suomeen jo vuosikymmeniä sitten, mutta vasta viimeaikoina harrastajamäärät ovat kasvaneet jyrkästi. Kotona omaksi ilokseen viljelee yhä enenevin määrin sekä opiskelijat, että eläkeläiset. Etenkin naisten osuus harrastajista on jatkanut suhteellista kasvuaan. Eli nykyään on myytti, että tämä harrastus olisi vain nuorten ja aikuisten miesten puuhastelua parvekkeilla ja kasvihuoneissa.

Tämä Chiliyhdistyksen kasvatusosio pyrkii tuomaan chilinkasvatukseen liittyvää teknistä tietoa harrastajien ulottuville. Tietoa tullaan tallentamaan niin tee-se-itse laitteista, kuin kaupallisten laitteiden testauksestakin.

Chilinkasvatukseen liittyvää tietoa löytyy laajasti seuraavista Chiliyhdistyksen yhteistyökumppaneiden nettisivuilta:

Maailman laajimmasta harrastajien kokoamasta Chilitietokannasta löydät kaiken oleellisen chiliin liittyvän tiedon aina lajikekuvausista kasvatusohjeisiin asti!

Foorumilta löydät kattavaa tietoa ja keskustelua Chiliyhdistyksestä, chilin kotikasvatuksesta, chilin jalostamiseen upeiksi ruoiksi ja mausteiksi, sekä myös asiaa chilin vierestä. Foorumi on pyörinyt jo vuodesta 1997 asti!

Infernochili, tuo Suomen ensimmäinen chilinkasvatussivusto, syntyi yhden miehen missiosta hullaannuttaa Suomi chileihin. Mikä tärkeintä, Mr. grand old Chilihead Tommi Hietavuo a.k.a. Aji Inferno onnistui tavoitteessaan!